Sygnanet

Nowy obowiązek prawy

Na mocy unijnej Dyrektywy o ochronie sygnalistów i jej implementacji do polskiego porządku prawnego, podmioty prawne i publiczne są zobligowane do wdrożenia odpowiednich procedur przyjmowania zgłoszeń o naruszeniach prawa i ochrony osób takie naruszenia zgłaszających. Naruszenia mogą zostać zgłoszone nie tylko wewnątrz organizacji, ale także do organów publicznych lub Rzecznika Praw Obywatelskich, a także ujawnione publicznie.

Kogo dotyczy

Wdrożenie muszą przeprowadzić wszystkie podmioty publiczne i prywatne, zatrudniające więcej niż 50 pracowników (niezależnie od formy zatrudnienia), a także organizacje wykonujące działalność w zakresie usług, produktów i rynków finansowych oraz przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu, bezpieczeństwa transportu i ochrony środowiska niezależnie od wielkości.

Co należy zrobić

Wspomniane podmioty są zobowiązane:

  • ustalić wewnętrzną procedurę dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych;
  • wskazać poufny sposób przekazywania zgłoszeń (kanał do ich przyjmowania);
  • wskazać wewnętrzną jednostkę/osobę do przyjmowania zgłoszeń wewnętrznych oraz podejmowania działań następczych;
  • potwierdzić przyjęcie zgłoszenia w ciągu 7 dni i przekazać informację zwrotną do 3 miesięcy;
  • zapewnić zrozumiałe i łatwo dostępne informacje na temat dokonywania zgłoszeń zewnętrznych.

Zadaniem podmiotów zobligowanych do wdrożenia postanowień dyrektywy jest także uniemożliwienie nieupoważnionym osobom uzyskania dostępu do informacji objętych zgłoszeniem oraz zapewnienie ochrony poufności tożsamości sygnalisty, osoby, której dotyczy zgłoszenie, oraz osoby trzeciej wskazanej w zgłoszeniu. Ochrona poufności dotyczy informacji, na podstawie których można bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować tożsamość takich osób.

Narzędzie do przyjmowania zgłoszeń o naruszeniach

Sygnanet to szyfrowany i bezpieczny system informatyczny online do przyjmowania i procedowania zgłoszeń o nieprawidłowościach, który zapewnia pełną poufność treści zgłoszeń oraz przekazanych załączników.

Umożliwia dwustronną komunikację (także z anonimowym sygnalistą), prowadzenie automatycznego rejestru spraw, pełną rozliczalność i kontrolę dostępu.

Narzędzie spełnia wszystkie wymogi prawne, automatyzuje procesy, zabezpiecza dane i informacje, a do tego jest bardzo proste w obsłudze i gotowe do działania w klika minut!

Bezpieczeństwo treści zgłoszenia sygnalisty zostało zapewnione na kilku poziomach:

  • szyfrowanie treści przekazywanego zgłoszenia (na urządzeniu zgłaszającego);
  • możliwość odszyfrowania treści zgłoszenia tylko przez ustalonego odbiorcę;
  • przekazywanie treści zgłoszenia z urządzenia sygnalisty na serwer wyłącznie w szyfrowanym pliku.

Zaufani twórcy systemu

Sygnanet jest częścią spółki technologicznej Specfile Project. Twórcy rozwiązania mają duże doświadczenie w branży cyberbezpieczeństwa. Od ponad 20 lat z sukcesami tworzą narzędzia internetowe służące milionom Polaków na co dzień. W ich portfolio znajdują się takie rozwiązania jak Przelewy24, Bilety24, Specfile czy Specprawnik.

Sygnanet to cały ekosystem whistleblowingowy, stworzony z myślą o spełnieniu wszystkich potrzeb organizacji

Wraz z poufnym kanałem do przyjmowania zgłoszeń, Zespół Sygnanet przygotował dla Państwa pełen pakiety wdrożeniowy, który pozwoli wyeliminować obawy związane z wdrożeniem nowego prawa w Państwa organizacjach:

  • wzór procedury wewnętrznej, który z łatwością można dostosujesz do swoich potrzeb. Dokument został stworzony przez prawnika specjalizującego się w temacie sygnalistów;
  • eksperckie szkolenie wideo dla pracowników dotyczące zgłaszania nieprawidłowości i ochrony sygnalistów;
  • platformę wdrożeniową z materiałami edukacyjnymi dla odbiorców zgłoszeń (w tym Akademię Wiedzy prowadzoną przez ekspertów z branży prawnej, RODO i compliance);
  • materiały edukacyjne dla pracowników oraz bezpłatne wsparcie prawne dla nich;
  • dedykowanego opiekuna klienta.

Kto korzysta z Sygnanet?

Z Sygnanet korzysta już ponad 150 firm i instytucji, od banków, instytucji finansowych i pośredników płatności, przez uczelnie i urzędy, po firmy produkcyjne i technologiczne. Sygnanet to uniwersalny system odpowiedni dla każdej branży.

Zachęcamy Państwa do darmowego przetestowania narzędzia. W tym celu wystarczy wejść na stronę https://app.sygnanet.pl/pl/user/register i zarejestrować firmę. Na podany w trakcie rejestracji adres email otrzymają Państwo link aktywacyjny. Proszę ustalić swoje hasło do logowania i odszyfrowywania wiadomości o naruszeniach, adres (link) do formularza zgłoszeniowego oraz podać dane firmy. Rejestracja w systemie traw mniej niż 5 minut. Jeśli chcecie Państwo, abyśmy zaprezentowali jak działa system, zapraszamy do kontaktu.

Zapraszamy również do obejrzenia nagrania z webinaru: ustawa o sygnalistach, najprostszy sposób na spełnienie obowiązków. Omawiamy w nim projekt ustawy, obowiązki pracodawcy, sankcje, automatyzację przyjmowania zgłoszeń oraz kiedy wdrożyć to wszystko.

Więcej informacji:
e-mail: handlowy@ictfuture.pl , Tel: 71 721 53 00, +48 665 77 40 40

Materiały:
Oferta_sygnanet_ICTFuture

ICT FUTURE SP. Z O.O.

Siedziba firmy:
ul. Wrocławska 29
55-040 Bielany Wrocławskie
NIP: 8961551455

Biuro:
triQube – Inkubator Przedsiębiorczości
ul. Januszowicka 5
53-135 Wrocław
biuro@ictfuture.pl
tel. 71 721 53 00, +48 665 77 40 40

 

Zasady dotyczące plików cookie.

NOC- ICT (Network Operation Center – ICT):
noc-ict@ictfuture.pl
tel. +48 665 67 40 40

Dział handlowy:
handlowy@ictfuture.pl

facebook